Hoe stelt u uw beursbudget vast?

Gepost op: 2015-12-16 Standbeurs beursbudget vaststellen

Er zijn verschillende manieren om het standbeurs budget voor een beursdeelname vast te stellen.

Hoe bepaal je het budget voor uw standbeurs?

Budget van voorafgaande jaren

Een veelgebruikte manier om het budget van een beursdeelname vast te stellen is simpelweg het standbeurs budget van het voorafgaande jaar te nemen en dit te verhogen met de inflatie. Een vast percentage uit het totale marketingbudget t.b.v. beursdeelname(n) is ook een veelvoorkomende methode.

Beursdoelstellingen

Een mindere bekende, maar wel zeer effectieve methode is het gebruiken van beursdoelstellingen voor uw standbeurs.
U start met het kwantificeren van de beursdoelstellingen in aantallen leads/potentiële klanten. Daarbij bepaalt u wat u bereid bent te betalen voor een lead. Wat een lead waard is, is afhankelijk van uw product of dienst en de mogelijke omzet die middels de lead gegenereerd kan worden. Heeft u beiden vastgesteld, dan vermenigvuldigd u beiden met elkaar en weet u wat u te besteden heeft voor uw standbeurs.

Een rekenvoorbeeld

Een lead heeft voor u een waarde van € 50,-.
U wilt op de standbeurs 300 leads binnenhalen.
Uw beursbudget is dan € 15.000,- (300 x € 50,-)

Het voordeel van deze methode is dat u uzelf dwingt om na te denken over de waarde van een lead en de beursresultaten die u wilt bereiken. Dit is voor u een prima instrument om op aan te sturen tijdens de beursperiode. Haalt u meer leads binnen dan u heeft geprognotiseerd, dan is het reden voor een feestje!
Uw kosten per lead zijn immers lager dan het gestelde budget per lead.

Recente berichten
april 2016
2016-04-19
Geen stress bij de voorbereiding van uw beursstand
Lees verder >
februari 2016
2016-02-29
Verborgen kosten van standbouw bij beursdeelname
Lees verder >
februari 2016
2016-02-05
Advisering bij de locatiekeuze van uw beursstand
Lees verder >
januari 2016
2016-01-12
Tips voor standaard standbouw
Lees verder >
december 2015
2015-12-16
Hoe stelt u uw beursbudget vast?
Lees verder >